12 september 2012

INTERVIEW: VERKIEZINGEN 2012

Vandaag is het zover, Nederland mag weer stemmen. Het online hiphop magazine Statemagazine sprak met een aantal rappers om te kijken wat zij vinden van de huidige politiek en op wie zij gaan stemmen. Zo ook met Aapie.



“Ik heb altijd SP gestemd. Ik ben zelfs drie jaar lid geweest van de partij. Toen Jan Marijnissen opstapte, heb ik me ook uitgeschreven. De glans was er af en ik heb geen vertrouwen in Emile Roemer. Ik zie hem ook niet zitten als premier van dit land. Bovenal hoop ik dat een linkse coalitie gaat regeren. Het is de beurt aan links, laat ze het maar eens bewijzen.“ Thomas "De Gelogeerde Aap" Waterreus is er uit en geeft zijn stem aan de PvdA. “Ik overweeg ook nog Partij voor de Dieren, daar heb ik een goed beeld van, maar de partij heeft de naam tegen. Als PvdA de grootste partij wordt, hebben we aan Diederik Samsom een goede premier. Ik heb hem op mijn zeventiende samen met een vriend geïnterviewd voor ons profielwerkstuk. Hij zit op dit moment echt tussen twee generaties politici in en kan daarmee een belangrijke brug bouwen. PvdA is voor mij de goede middenweg op dit moment.” Aapie heeft er geen verklaring voor dat de multiculturele samenleving ditmaal nauwelijks een onderwerp is in de campagnes. “Ik vind dat heel raar. Je krijgt het idee dat door de bulldozer-strategie van Wilders, men het onderwerp beu is. Maar we wonen hier met z’n allen en de diversiteit is van grote waarde voor dit land. Het wordt tijd dat de nuchtere Hollanders zich eens echt openstellen. Men is bang voor verandering.”

CHECK HIER DE INTERVIEWS MET DE ANDERE RAPPERS.

Bron: Statemagazine.nl